Par "Latvijas skolas somas" pasākumiem
2021. gada jūnijs
Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros maija beigās mūsu skolēniem attālināti bija iespēja skatīties dažādas animācijas filmas un spēlfilmas.
Tā 3.klašu skolēni skatījās animācijas filmas “Meža sargi” un “Zaļa pasaka”, 7.klašu skolēni noskatījās animācijas filmu “Zelta zirgs”, savukārt, vidusskolēniem bija iespēja skatīties mūsu laika populārākās spēlfilmas – “Dvēseļu putenis” (10.klase) un “Pilsēta pie upes” (10. un 11.klases).
Dažas skolēnu atziņas.
“Kopumā varu teikt, ka man bija interesanti skatīties šāda veida animāciju ar aizraujošu sižetu. Stāsts par parastu zēnu, kurš kļuva par varoni, ir ļoti aktuāls jebkurā laikā, visvairāk man patika pati ideja, ka neviena uzvara nenāk bez grūtībām.” (7.klase par filmu “Zelta zirgs”).
“Filmas skatīšanās laikā man brīžiem nebija izdevies savaldīt asaras, jo ir ļoti grūti skatīties un apzināties, kādās mokās mira nevainīgi cilvēki. Arī es nesaprotu, cik jābūt nežēlīgam, lai varētu nošaut cilvēku tikai tāpēc, ka viņš stāv tavā ceļā. Šī filma izraisīja manī daudz emociju, un es uzskatu, ka to noteikti vajadzētu noskatīties katram, jo šādas filmas parāda kara laika nežēlību, varmācību, postu, nodevību, mīlestību.” (11.klase par filmu “Pilsēta pie upes”)
“Emocionāli man bija diezgan grūti skatīties šo filmu, jo filmas par karu vienmēr aizkustina līdz dvēseles dziļumiem. Tomēr pēc šādām filmām vienmēr ir iespēja domāt par nopietnām lietām un būt pateicīgam par to, ka mēs dzīvojam miera laikā. Kopumā filma man patika, bet reizēm bija baisi un nepatīkami brīži, un bija vēlme pārtraukt skatīšanos.” (11.klase par filmu “Pilsēta pie upes”)
“Man ļoti patika Latvijas dabas ainavas, arī mūzika. Man tā bija interesanta pieredze.” (11.klase par filmu ”Pilsēta pie upes”)
“Filma “Dvēseļu putenis” mani pārsteidza vairāk, jo tā ļauj skatītājiem kopā ar Artūru Vanagu un jaundibināto Latvijas valsti pašaizliedzīgi stājoties pretī ienaidniekam, pārvarēt grūtībās, meklējot īstu mīlestību un mācoties novērtēt brīvības cenu. Filmēšanas grupa izveidoja neticamu atmosfēru. Atsevišķu epizožu simbolisko spēku pasvītro filmas autoru izvēlētais apgaismojums un krāsu tonalitāte. Manuprāt, tā bija lieliska ideja - galveno lomu piešķirt kinodzīvē nepieredzējušam jaunietim realitātes efekta sasniegšanai. Tādējādi Pirmā pasaules kara notikumus iespējams pārdzīvot tiešāk.” (10.klase par filmu” Dvēseļu putenis”)
“Visvairāk man patika filma “Dvēseļu putenis”, jo es pārdzīvoju emocijas kopā ar galveno varoni īpaši šajā filmā. Pirmais pasaules karš bija visu pārņēmis, bet nepilngadīgs jauneklis nekad neatkāpās un gāja tikai uz priekšu. Viņš pazaudēja visus savus ģimenes locekļus, bet turpināja cīnīties par dzimteni, par savu zemi. Galvenais varonis arī ir piedzīvojis nodevību mīlestībā, bet galu galā viņš satika savu īsto laimi. Šī filma izraisa man dažādas emocijas, bet es nekad neaizmirsīšu, kā pagātnē cilvēki cīnījās par savu un mūsu tagadējo brīvību. (10.klase)