projekts
Jauniešu līdzdalības budžeta projekts realizēts
2024. gada 6. oktobris
2023.gadā no 22. līdz 24. augustam Rīgas jauniešu centrā “Kaņieris” norisinājās meistardarbnīcu cikls jauniešiem “Iniciatīvu un priekšlikumu izstrāde līdzdalības budžetu ietvaros”, kuru laikā četras jauniešu komandas izstrādāja iniciatīvu idejas sev aktuālu izaicinājumu risināšanai. Meistardarbnīcu ciklu Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments īstenoja kā vienu no Erasmus projekta “Līdzdalības budžeti jaunatnes jomā, veicinot jauniešu iespējas ar lielo datu palīdzību (YUPAD)*” aktivitātēm.
Rīgas Purvciema vidusskolas jauniešu ideja bija “zaļās klases” izveide skolas teritorijā - vieta ārpus skolas ēkas, svaigā gaisā, ar nojumi vai lapeni un aprīkojumu sportam, atpūtai, kā arī mācībām ārpus telpām. Vieta, kur skolēniem pavadīt starpbrīžus, brīvo laiku un paslēpties no ikdienas trokšņa.
2024.gada 16.septembrī svinīgi atklājām mūsu “Zaļo klasi”. Sakām paldies skolēnu komandai, skolotājai Sandrai Janpaulei, jauniešu centram “Kaņieris”, apkaimju koordinatorei Marijai Krasovskai, RD IKSD Jaunatnes nodaļas vadītājam Dmitrijam Zverevam, SIA Smart Grass, SIA Jumeik, SIA Celt, Rīgas valstspilsētas pašvaldības ĪD Būvniecības pārvaldes Arhitektu nodaļas vadītāja vietniecei Nataļjai Makuševai un daudziem citiem, kuri atbalstīja mūsu jauniešus!
Zaļā klase jau tiek pieskandināta ar Dzejas dienu pasākumiem, tur ir notikušas mācību stundas, sākumskolas skolēniem tā ir laba vieta, kur pavadīt laiku pagarinātajā dienas grupā!
Noslēdzas skolas dalība IAC (Izglītības attīstības centrs) projektā “Satikt”
2024. gada 6. oktobris
Mūsu skola laikā no 2023.gada janvāra līdz 2024.gada septembrim piedalījās IAC īstenotajā projektā “Satikt”. Projekta mērķis bija stiprināt demokrātiju un pilsoniskās sabiedrības ilgtspēju, paaugstinot pedagogu un jauniešu izpratni par pilsonisko sabiedrību, prasmi īstenot iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības aktivitātes un sociāli atbildīgi pārstāvēt vietējo kopienu cilvēku tiesību ievērošanu, apgūstot pilsoniskās kompetences programmu “3i: izprast, iesaistīties, iekļaut”.
Projektā piedalījās 9 izglītības iestāžu veidotas komandas no visas Latvijas - Aglonas vidusskola, Baltinavas vidusskola, Balvu Valsts ģimnāzija, Jaunogres vidusskola, Liepājas 8.vidusskola, Liepājas Liedaga vidusskola, Valmieras 5. vidusskola, Viļānu vidusskola un, protams, mēs - Rīgas Purvciema vidusskola.
Projektā ir padarīts daudz, iesaistot vairākus skolēnus, pedagogus, sadarbojoties un organizējot dažādas aktivitātes mūsu apkaimes skolām (Rīgas Strazdumuižas vidusskola- attīstības centrs, Rīgas 84.vidusskola) un tiekoties gan ar IAC komandu, gan projekta skolu komandām, mācoties un augot savā profesionalitātē un zināšanās un attieksmēs.
Par mūsu pieredzi var lasīt projekta pieredzes izdevumā “Izprast, iesaistīties, iekļaut” https://www.iac.edu.lv/assets/Publications/Satikt-rokasgramata.pdf , kur sniegts pamatojums pilsoniskās kompetences aktualitātei jaunajā izglītības saturā, atspoguļota projekta skolu pieredze, piedāvātas aktivitāšu idejas darbam klasē un apkopoti projekta pieredzē balstīti ekspertu ieteikumi un secinājumi efektīvai pilsoniskās izglītības un pilsoniskās līdzdalības īstenošanai vietējās kopienās.
IAC projekta "Satikt" vasaras skola 2024
2024. gada 04. septembris
No 19. - 21. augustam Latvijas Universitātes atpūtas un konferenču kompleksā “Ratnieki” norisinājās projekta “SATIKT” vasaras skola un “Dzīvot Latvijā - 2024” sadarbības darbnīca, kurā piedalījās arī mūsu skolas pedagogu projekta komanda.
Vasaras skolā pedagogi tikās, lai dalītos ar paveikto projekta gaitā, lai pārrunātu par pilsoniskās izglītības programmas “3i” integrēšanu sociālās un pilsoniskās mācību jomas saturā un audzināšanas darbā, kā arī, lai turpinātu darbu, gatavojot projekta "Satikt" pieredzes rokasgrāmatu.
Pedagogi guvu daudz lietderīgu metodisko materiālu turpmākajam darbam.
Noslēdzies pirmais gads ar programmu MOT 7.klašu skolēniem
2024. gada 27. maijs
21.maijā tika piedzīvota sestā MOT nodarbība par tematu "Vērtīgs". Nodarbības mērķis - iepazīstot sevi, ir vieglāk apzināties sevi un apkārtējo vērtību.
Šogad septītie sešās nodarbībās apguva MOT vērtības: drosme dzīvot, drosme pateikt NĒ, drosme rūpēties.
Paldies skolēniem par uzdrīkstēšanos un drosmi aktīvi iesaistīties MOT piedāvātajās aktivitātēs visa gada garumā! Paldies arī 7.klašu vecākiem par atbalstu!
Paldies MOT treneriem Aļonai Berzinai, Jekaterinai Vasiļenokai, Olgai Aleksejevai un Alīnai Aldagai par skolēnu motivēšanu , iedrošināšanu un cilvēciskas, līdzvērtīgas attieksmes paušanu, runājot par MOT vērtībām!
Uzrunājot skolēnus par šī gada ieguvumiem MOT nodarbībās, atbildes bija dažādas un 93% aptaujāto skolēnu atbildēja, ka bija priecīgi piedalīties šajā programmā.
Par ko lika aizdomāties MOT nodarbības? Septītie saka:
-kā palīdzēt klasesbiedriem justies labāk,
-vai tiešām ir tik grūti sarunāties ar pusaudžiem,
-par draudzību klasē,
-par to ko un kā jūtas citi,
-par attieksmi pret savu dzīvi...
Par ko vēlētos pateikt paldies MOT trenerim?
-par to, ka dzirdēja mūs un mūsu idejas,
-par to,ka bija iespēja būt tik daudz ar klasi,
-ka atrod kopīgu valodu ar sarežģītiem pusaudžiem,
-par to,ka palīdzēja sadraudzēties,
-par pozitīvismu.
Uz tikšanos nākamajā mācību gadā!
Vairāk par programmu MOT https://mot.lv/mot-programmas/
Starptautiskais projekts "Fêtons l’Europe!"
2024. gada 15. aprīlis
8.-12. aprīlī Rīgas Purvciema vidusskolā viesojās skolēnu un skolotāju grupa no franču Elzasas starptautiskā projekta “Fêtons l’Europe!” ietvaros. Šis divu gadu projekts bija veltīts Eiroparlamenta 70 gadu svinēšanām. No katras Eiropas Savienības valsts uz Elzasu tika uzaicināti skolēni, kopā vairāk nekā 1000, lai vienā varenā korī nodziedātu četras dziesmas, kuras vienlaicīgi paradīja gan katras tautas identitāti, gan apvienoja bērnus. Turpretim, skolēniem bija iespēja dzīvot ģimenēs un izzināt Elzasas reģionu, pētot vēsturi un kultūru.
Šogad 26 franču skolēni un 3 skolotāji atbrauca ar atbildes vizīti. Tā bija ilgi gaidīta no abām pusēm. Rīgā viesiem un mūsu bērniem bija piedāvāta plaša kultūras programma. Viņi iepazinās ar Purvciema vidusskolu ekskursijas laikā, kuru novadīja 7. un 10. klašu skolēni. 12. klases skolēni sagatavoja interesantu ievadu latviešu valodā, kulturā un nacionālā virtuvē ar “Prāta Vētras” dziesmām un ēdienu degustāciju. Pēc pastaigas pa Vecrīgas šaurām ieliņām skolēni un skolotāji bija uzaicināti uz Rīgas domi, kur viņus sasveicināja Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks, Rīgas domes deputāte Anna Vladova un Francijas vēstniecības projektu koordinatore Klāra Suljē. Pēc oficiālās vizītes viesus sagaidīja ekskursija uz grezno Melngalvju namu (pat paveicas novadīt šaha turnīru starp Latvijas un Francijas pārstāvjiem). Jūrmalas dome piedāvāja ekskursiju-kvestu Jūrmalā, atputu un spēli pie jūras, kā arī vizīti uz gleznu teātri “Inner Light”. Mirdzošo gleznu izstāde atstāja kolosālu iespaidu gan uz viesiem, gan uz rīdziniekiem.
Viesi no Austrijas skolas BG/BRG/BORG Graz-Liebenau (HIB)
2024. gada 15. aprīlis
No 2. līdz 12. aprīlim mūsu skolā viesojās skolēni un skolotāji no Austrijas skolas BG/BRG/BORG Graz-Liebenau (HIB).
Desmit dienas viņi iepazinās ar mūsu valsts kultūru un tradīcijām, apmeklēja interesantas vietas un Rīgas kultūras objektus. Skolēni devās ekskursijās pa vecpilsētu, apmeklēja Nacionālo bibliotēku, Jūgendstila muzeju un iepazinās ar mūsu pilsētas arhitektūru un vēsturi. Viņi ar prieku piedalījās meistarklasē "Laima" fabrikas muzejā un pildīja uzdevumus kvestā “Barona Mūnchauzena ceļš” Duntē. Austrijas delegācija apmeklēja nodarbības, kurās iepazinās ar latviešu valodu un informāciju par mūsu valsti, kā arī praktizēja svešvalodas ar mūsu skolēniem.
Šīs dienas bija bagātīgas un informatīvas. Mēs ceram, ka viesiem patika mūsu skola, pilsēta un valsts, un viņi vēlēsies atgriezties šeit.
From April 2nd to the 12th, students and teachers from the Austrian school BG/BRG/BORG Graz-Liebenau (HIB) visited our school.
For ten days, they got acquainted with the culture and traditions of our country and visited interesting places and sights of Riga. The students went on excursions in the old town, visited the National Library, the Art Nouveau Museum, and learned about the architecture and history of our city. They enthusiastically participated in a master class at the Laima factory museum and completed the "Baron Munchausen Trail" quest in Dunte. They attended classes where they learned about the Latvian language and information about our country, and practised foreign languages with our students.
These days were rich and informative. We hope that the guests enjoyed our school, city, and country, and that they will want to return here.
IAC projekta "Satikt" 2. reģionālais seminārs Liepājā
2024. gada 8. aprīlis
#SIF_NVOfonds2023 #iacedu
Turpinot aktīvu dalību IAC projektā "Satikt", 2024. gada 5.aprīlī skolas projekta komanda - trīs pedagogi un četri 10., 12.klašu skolēni - devās uz Liepāju, Liepājas Liedaga vidusskolu, lai piedalītos projekta otrajā reģionālajā seminārā.
Liepājas Liedaga vidusskolā pulcējās 4 projekta komandas (Liepājas Rietumkrasta vidusskola, Liepājas Liedaga vidusskola, Jaunogres vidusskola un Rīgas Purvciema vidusskola).
Semināra mērķis bija papildināt zināšanas projekta tematikā, dalīties pāru mācību pieredzē, kā arī pārrunāt tālākos projekta notikumus – pieredzes krājuma veidošanu un vasaras skolas norisi.
Seminārā skolu komandas dalījās arī pilsoniskās kompetences programmas “3i”– “Izprast”, “Iesaistīties” un “Iekļaut” apguves pieredzē skolās un vietējās kopienās.
Sakām sirsnīgu paldies Liepājas Liedaga vidusskolai par uzņemšanu un IAC komandai par saturīgu un jēgpilnu semināra norisi.
Projektu „Satikt” īsteno Izglītības attīstības centrs (IAC), to finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no Kultūras ministrijas piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem” un “Plašāka informācija par projektu pieejama https://www.iac.edu.lv/projekti/aktualie-projekti/new-project-page/
IAC projekts “Satikt”
2024. gada 22. marts
2023.gada janvārī uzsākām dalību IAC projektā “Satikt”, kura mērķis ir stiprināt demokrātiju un pilsoniskas sabiedrības ilgtspēju, paaugstinot pedagogu un jauniešu izpratni par pilsonisko sabiedrību, prasmi īstenot iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības aktivitātes un sociāli atbildīgi pārstāvēt vietējo kopienu cilvēku tiesību ievērošanu, apgūstot pilsoniskās kompetences programmu “3i: izprast, iesaistīties, iekļaut”.
2024.gada 20., 21. martā norisinājās sadarbības pasākums starp Rīgas Strazdumuižas vidusskolu-attīstības centru un Rīgas Purvciema vidusskolu “Satikt” citu skolēnu jeb “ēnu dienas”.
Pasākuma mērķis bija attīstīt skolēnos pilsoniskās aktivitātes un sadarbības prasmes, veicināt interesi par dažādām izglītības pieredzēm un iespējām, būt sociāli atbildīgiem.
Paldies 10. c klases skolēniem, kuri iesaistījās šajā "ēnošanas" projektā, uzņemot gan otras skolas skolēnus, gan arī paši apmeklējot Rīgas Strazdumuižas vidusskolu.
Galvenā atziņa, kuru guva visi skolēni, ka labvēlība, sirsnība un atvērtība ir atslēga uz iekļaujošu sabiedrību; skolēni ir gatavi turpināt sadarbību, organizējot arī citus pasākumus.
Paldies visiem kolēģiem, kuri iesaistījās un atbalstīja!
Metodiskā pēcpusdiena IAC projekta "Satikt" ietvarā sadarbībā ar Rīgas 84.vidusskolas kolēģiem
2024. gada 08. februāris
2024.gada 7. februārī skolā tika organizēta metodiskā pēcpusdiena “Atbalsts dažādu mācību priekšmetu skolotājiem un klases audzinātājiem iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības prakses īstenošanā vietējā kopienā”, kas notika IAC projekta "Satikt" ietvarā. Projekta aktivitāte Pāru mācības jeb projekta pieredzes/labās prakses popularizēšana savām sadarbības skolām notika kopā ar piecpadsmit Rīgas 84. vidusskolas kolēģiem.
Pieredzes seminārā tika runāts par pilsoniskās izglītības vietu pilnveidotajā izglītības saturā dažādās mācību jomās, akcentējot klases audzinātāja darbu, sociālo zinību un vēstures, kā arī latviešu valodas un literatūras mācīšanu. Tika akcentēta pilsoniska sabiedrība un dzīves kvalitāte, dzīves kvalitāte vietējā kopienā, sociālās atstumtības riskiem pakļautās grupas sabiedrībā, vietējā sabiedrībā mazāk pārstāvēto grupu identificēšana interešu pārstāvniecībai.
Rīgas 84.vidusskolas kolēģi, izvērtējot metodiskās pēcpusdienas ieguvumus, atzina, ka ir guvuši daudz jaunu ideju klases stundām, sociālo zinību un latviešu valodas,literatūras stundām; ka ir apbrīnojami tas, kā skolēniem dažādu aktivitāšu rezultātā rodas izpratne, ka viņi var ietekmēt sabiedrību, padarīt to pieņemošāku.
Pēcpusdienas noslēgumā tika domāts jau par kopīgiem sadarbības projektiem gan pilsoniskās līdzdalības virzienā, gan arī mācību priekšmetu jomās.
Paldies pozitīvajiem, darbīgajiem Rīgas 84. vidusskolas kolēģiem!
Paldies IAC par piedāvātajiem dažādiem sadarbības rīkiem!
IAC projekta „Satikt” pirmais reģionālais seminārs mūsu skolā
2023. gada 10. novembris
2023. gada 9. novembrī mūsu skolā tikās trīs IAC projekta "Satikt" skolas (Liepājas Liedaga vidusskola, Liepājas Rietumkrasta vidusskola un Rīgas Purvciema vidusskola), lai atbildētu uz vairākiem jautājumiem projekta ietvaros. Piemēram, kā veicies ar programmas materiālu izmēģināšanu klasēs, kuras tēmas bija īpaši noderīgas, kā veicies ar mazāk aizsargāto sabiedrības grupu izpēti un atbalsta plānošanu, kādus izpētes instrumentus izmantojām, lai vairāk uzzinātu par izvēlēto sabiedrības grupu un tās vajadzībām un kādi ir izpētes secinājumi.
Seminārā piedalījās IAC vadītāja Iveta Vērse, bet nodarbības vadīja Daina Zelmene un Ingūna Irbīte.
Seminārā dalījāmies pieredzē par jau paveikto pilsoniskās līdzdalības projekta īstenošanas gaitā, pārrunājām veiksmīgākās izpētas un darba metodes, skolotāji un skolēni kopā diskutēja par iekļaujošās izglītības iespējām savās skolās, izmantojot SVID analīzi , domāja par iekļaujošās izglītības veiksmēm, neveiksmēm, iespējām un draudiem savās skolās.
Sakām milzīgu paldies IAC komandai komandai par nozīmīgu sabiedrības un izglītības jautājumu un problēmu aktualizēšanu, virzīšanu uz domāšanu par sev svarīgo, par to , ko darām un varētu darīt citā šķērsgriezumā, par iespēju gūt jaunus draugus un sadarbības partnerus.