Vispārīga informācija
Skolas devīze:
“Nevis šaubīties un vilcināties, bet rīkoties un uzdrīkstēties”
Zenta Mauriņa
VĒRTĪBAS, VĪZIJA, MISIJA, STRATĒĢISKIE MĒRĶI, UZDEVUMI
Mūsu skolas vērtības ir atbildība, darba tikums, līdzcietība.
Vīzijā radošuma komponente tiek iekļauta gan kā ikdienas mācību darbība, gan kā mācību procesa
rezultāts: projektos, izstādēs, koncertos, izrādēs un konferencēs.
Rīgas Purvciema vidusskolas vīzija par izglītojamo: mūsu skolas absolvents ir brīva un atbildīga
personība ar demokrātiskai sabiedrībai raksturīgu attieksmi pret vērtībām, morāli, indivīda
pienākumiem, tiesībām un spēju pieņemt lēmumus dažādās dzīves situācijās.
Misija ir integrācija kā līdzeklis, kas nodrošina vienotu pasaules izpratni un cilvēka spēju domāt
sistēmā, risinot praktiskos uzdevumus.
Stratēģiskais mērķis ir īstenot izglītības procesu vispārējās izglītības programmu noteikto mērķu
sasniegšanai drošā, atvērtā, demokrātiskā, profesionālā un radošā izglītības vidē.
Galvenie uzdevumi:
• nodrošināt izglītojamo ar zināšanām un prasmēm, kas ir nepieciešamas personiskajai izaugsmei un
attīstībai, pilsoniskajai līdzdalībai, nodarbinātībai, sociālajai integrācijai un izglītības turpināšanai;
• veicināt izglītojamā pilnveidošanos par garīgi, emocionāli un fiziski attīstītu personību un izkopt
veselīga dzīvesveida paradumus;
• sekmēt izglītojamo pilsonisko un patriotisko audzināšanu, nodrošinot praktiskas iespējas iesaistīties
latviešu tautas tradīciju un kultūrvēsturiskā
mantojuma apguvē un saglabāšanā, latviešu kultūras kanona iepazīšanā;
• nodrošināt skolotāju pedagoģiskās kompetences paaugstināšanu, sekmējot progresīvas pedagoģiskās
pieredzes apkopošanu, mijiedarbību ar skolēniem, kā arī mācīšanas valsts valodā pilnveidošanu;
• aktualizēt pedagogu profesionālās sadarbības veidus un formas darbam skolotāju komandā, īstenojot
kompetenču pieeju izglītībā; ieviest kompetenču pieeju mācību procesā, attīstot personīgo pieredzi par
caurviju prasmju īstenošanu;
• produktīvi sadarboties ar skolēnu vecākiem: sistemātiska saziņa, vecāku izglītošana, informatīvie
materiāli vecākiem, kopīga līdzdalība pasākumos;
• sekmēt demokrātiskas un iekļaujošas sabiedrības veidošanos, īstenojot vienotas skolas pieeju
pedagoģiskajā procesā un veidojot valodas vidi, kas motivē paaugstināt latviešu valodas prasmes un
paplašināt tās lietošanu, lai izglītojamie veiksmīgi apgūtu mācību priekšmetus valsts valodā.
VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA
Rīgas Purvciema vidusskola dibināta 1988. gada 1. septembrī. No tā laika skola darbojusies
nepārtraukti, mainījies tikai nosaukums:
1988. –1991. g. skola saucās Rīgas 24. vidusskola, 1991. - 2001. g. - Rīgas Purvciema ģimnāzija.
1989. gadā skolā sākās priekšmetu padziļināta mācīšana atbilstoši pārmaiņu laikmeta
sabiedrības pasūtījumam: tika izveidotas humanitārā, estētiskā, matemātiskā novirziena klases gan
pamatskolā, gan vidusskolā. Kā rezultāts - vidusskolas audzēkņu godalgotās vietas rajona, pilsētas un
valsts olimpiādēs, konkursos, liels vecāku un skolēnu atbalsts padziļinātajai priekšmetu mācīšanai,
līdztekus saglabājot vispārizglītojošā mācību plāna kodolu. Skolā tolaik izveidojās saliedēts
domubiedru kolektīvs, kuram pa spēkam bija dažādu uzdevumu risināšana gan mācību, gan ārpusklases
darbā.
Sasniegtais mācību un audzināšanas darba līmenis padziļinātās priekšmetu mācīšanas jomā
loģiski īstenojās 1991. gada 1. septembrī jaunajā skolas nosaukumā: Rīgas Purvciema ģimnāzija. 10
gadu laikā ģimnāzijā tika īstenots progresīvas mācību programmu veidošanas un realizēšanas princips:
padziļināta priekšmetu mācīšana no 1. līdz 12. klasei. Saglabājās trīs pamatnovirzieni: humanitārais (ar
padziļinātu svešvalodu apguvi), matemātiskais (ar padziļinātu matemātikas un datorzinību apguvi) un
estētiskais (ar padziļinātu mūzikas, horeogrāfijas un mākslas apguvi). Liela uzmanība tika veltīta valsts
valodas apguvei visu novirzienu klasēs. Izvērsās sadarbība ar Latvijas augstskolām. 1992. gadā
parakstīti sadarbības līgumi ar Rīgas Aviācijas universitāti, Latvijas Universitāti. Stundas dažādu
novirzienu priekšmetos vadīja augstskolu mācībspēki, un labākie Purvciema ģimnāzijas absolventi
turpināja mācības RAU 1.-2.kursā izvēlētajā specialitātē.
1994. gadā Rīgas Purvciema ģimnāzijai tika piešķirts skolas ar padziļinātu svešvalodu
mācīšanu statuss (LR IZM rīkojums Nr.554.). Novirziena klašu mācību plānā tika iekļauti speciālie
priekšmeti, tādi kā literatūra angļu valodā, biznesa angļu valoda, 2. svešvaloda (vācu, franču, spāņu),
fakultatīvie kursi Lielbritānijas un ASV vēsturē u.c. Izstrādāti un apstiprināti vidējās izglītības standarti
“Angļu, amerikāņu un austrāliešu literatūra”, “Biznesa angļu valoda”.
Sakarā ar jaunā LR Izglītības likuma stāšanos spēkā, ar 2001. gada 1.septembri ģimnāziju
pārdēvēja par vidusskolu.
Šobrīd Rīgas Purvciema vidusskolā mācās 1383 dažādu tautību skolēni un tiek piedāvātas 3
licencētas un akreditētas vispārējās izglītības programmas:
1. Pamatizglītības programma. Programmas kods 21011111. Licences Nr. V_6871, licencēta
05.04.2023.
2. Pamatizglītības mazākumtautību programma. Programmas kods 21011121. Licences Nr. V_2564,
licencēta 08.06.2020.
3. Vispārējās vidējās izglītības programma. Programmas kods 31016011. Licences Nr. V_3112,
licencēta 08.07.2020.
Skola piedāvā 21 interešu izglītības programmas, fakultatīvās stundas, individuālās un grupu darba
nodarbības, kā arī konsultācijas izglītojamiem.
Skolas izveidotais izglītības iestādes modelis nodrošina izglītības variantus, ļauj apmierināt
mikrosociuma izglītības prasību dažādību. Tādēļ stratēģiskā perspektīva ir šī modeļa attīstīšana un
pilnveidošana. Attiecīgi rodas nepieciešamība mainīt prioritātes mācību un audzināšanas procesā,
pirmajā plānā izvirzot ne tikai tradicionālo izglītības kvalitātes paaugstināšanas uzdevumu, bet prasot
atrisināt bērna adaptācijas problēmu apkārtējā vidē. Tas maina audzināšanas un izglītošanas uzdevumu
mērķus, pieeju, izpratni. Viena no galvenajām jaunas pieejas tēzēm ir fundamentālās izglītības ideja,
kas dod cilvēkam iespēju apgūt vienotu pasaules ainu un atrast savu vietu tajā, adekvāti interpretēt
iegūto informāciju.
Skolā strādā 126 skolotāji: 97 skolotāji ar augstāko pedagoģisko izglītību, 14 ar citu atbilstošu
augstāko izglītību, 70 skolotājiem ir maģistra grāds. Visi skolotāji savlaicīgi iziet kvalifikācijas
paaugstināšanas kursus, un skolā ir sistematizēta informācija par katra skolotāja tālākizglītību. Pedagogi
sadarbojas mācību procesā, ir īstenojuši starppriekšmetu saikni atbilstīgi pārejai uz kompetenču pieeju
mācību satura apguvē un sniegt savstarpēju atbalstu mūsdienīgā mācīšanas procesā. Pedagogu kolektīvs
ir radošs un inovatīvs, pedagogi veic vispusīgu metodisko darbu, ir standartu un mācību priekšmetu
programmu autori, piedalās radošo darbu skatēs, aktīvi darbojas dažādos projektos. Skolā ir organizēts
sistemātisks pedagogu darbs ar pedagoģiskajām inovācijām, un tā rezultāts – kvalitatīvs mācīšanas
procesa līmenis. Pedagogi rosina skolēnus apgūt dažādas sadarbības formas un pētnieciskā darba
iemaņas. Skolā izveidojies darbaspējīgs kolektīvs ar pietiekamu radošo potenciālu un uzkrāta nopietna
profesionālā, pedagoģiskā un metodiskā pieredze. Liela uzmanība tiek pievērsta skolotāju un skolēnu
mijiedarbībai mācību procesā.
Mūsu skolēni parāda labus rezultātus valsts pārbaudes darbos gan par pamatskolas, gan par
vidusskolas kursu. Vairāk nekā 90% Rīgas Purvciema vidusskolas absolventu ik gadus turpina mācības
Latvijas un ārzemju augstskolās, t.sk. budžeta grupās.
Katra mācību gada beigās ir skolēni, kuri saņem Ministru prezidenta, Izglītības un zinātnes ministra un
Rīgas domes priekšsēdētāja Atzinības rakstus par labām sekmēm.
Skolā darbojas vienota audzināšanas darba plānošana 1.-12.klasēs, tika izstrādāta skolas
audzināšanas programma, notiek svarīgi audzinoša rakstura ārpusklases pasākumi. Skolā pārdomāti
plāno un organizē daudzveidīgus ārpusstundu pasākumus, to sagatavošanā un norisē veiksmīgi iesaistās
skolēni. Skola organizē un piedalās pilsoniski izglītotas, patriotiskas, nacionālo kultūrvērtību izprotošas
personības veicinošos pasākumos. Skola piedāvā izglītojamajiem dažāda veida izglītojošās ekskursijas,
pārgājienus, muzeju apmeklējumus, kopīgā sadarbībā īsteno iestādes tradīcijas, kopīgi organizē
valstiskās audzināšanas pasākumus, lai rezultātā stiprinātu izglītojamo piederības izjūtu valstij. Skolā
produktīvi un rezultatīvi darbojas izglītojamo pašpārvalde, kura sadarbojas arī ar Rīgas Skolēnu domi.
Īpaši ir jāizceļ Bērnu tiesību komisijas darbs izglītojamo pašpārvaldē, kur pašpārvaldes dalībnieki
palīdz saviem vienaudžiem mācībās un brīvā laika saturīgā pavadīšanā. Skola piedalās starptautiskajos
projektos, kas veicina daudzpusīgu izglītojamo personības veidošanos.
Karjeras izglītības programma un tās īstenošana veiksmīgi integrēta skolas izglītības
programmu saturā. Skola piedāvā skolēniem dažādas iespējas iegūt kvalitatīvu, daudzveidīgu un
lietderīgu informāciju par vidējās un augstākās izglītības programmu izvēles iespējām; notiek
veiksmīga sadarbība ar augstskolām. Skola sniedz informāciju skolēniem un viņu vecākiem par vidējās
izglītības programmu izvēles iespējām.
Skolas sociālā vide ir labvēlīga. Skolēniem ir iespēja vērsties pie sociālo pedagogu vai
psihologiem, savstarpējās attiecības gan skolēnu, gan pedagogu kolektīvā ir labas un cieņas pilnas.
Liela loma skolas dzīvē un attīstībā ir vecākiem. Skolā darbojas skolas padome. Informācijas apmaiņa
notiek vecāku sapulcēs, konsultācijās, atvērto durvju dienās, vecāku komitejās, vecāku sapulcēs.
Skolas budžeta līdzekļus veido pašvaldības un valsts finanšu līdzekļi, kuri tiek aprēķināti pēc
skolēnu skaita. Speciālo budžetu veido telpu īres nauda. Finansiālu palīdzību sniedz sabiedriskā
organizācija “Purvciema vidusskolas atbalsts”.
Plānveidīgi tiek pilnveidota un modernizēta skolas materiāli tehniskā bāze, bibliotēka.
Darbojas 3 datorkabineti, 2 horeogrāfijas un 2 sporta zāles.